fredag 28 maj 2010

Nyplanterat och ett Himla besök

Medan jag var på jobbet slet Peter och Fredrik med att gräva hål i köksträdgården. De hittade framförallt en massa ekrötter i leran. Men fint blev det.


De satte rabarber (som Fredrik här vattnar) och svarta vinbär på stam. Den börjar ta form mer och mer köksträdgården.

Andra nyheter är att vi troligen får bänkskivan monterad på måndag, det ska bli kul att se. Monteringen tar tydligen 3 timmar. Vi väntar också på badrumsspegeln, den skulle komma till Sollentuna i onsdags. Men när jag pratade med glasmästeriet sa de att "man vet aldrig om den levereras hel". Så det kanske har hänt något eftersom de inte har hört av sig. Jag får ringa på måndag och kolla.

På eftermiddagen åkte vi till Uppsala för att kolla in Himlas outlet. Vi var egentligen ute efter ett grått sidenöverkast som vi sett på outleten i Barkarby, men där fanns det endast för enkelsäng. Tyvärr fanns det inget på denna outlet heller.



Men kuddar fanns det i mängder! Jag fastnade för dessa rutiga sidenkuddar. Jag hade ju tänkt att vi skulle ha blått och rött i uterummet, men det var ju inte meningen att köpa något mer nu innan vi flyttar in men jag kunde inte låta bli så det blev tre blå



och tre röda. De är faktisk jättesnygga. Underbar lyster. (Ni hör hur jag försöker övertyga mig själv om att det var ett bra köp.)

En annan kul sak som inträffat idag är att vi genom vårt bloggande fått kontakt med en annan husbyggare via vår mail. Idag hade vi telefonkontakt och utbytte lite erfarenheter på telefon. Värdefullt och roligt vad detta bloggande kan leda till!

I morgon ska vi på 50-årsfest och Peter överaskade mig idag med att han har bokat hotellrum i närheten av festen (den är på andra sidan Stockholm och lite för långt för att ta taxi till Upplands Väsby). Fantastisk, han är ju för underbar! Nyss ringde jag en kompis från Linköping som också ska gå på festen. Jag tänkte höra om vi skulle komma samtidigt eftersom vi har skramlat till present ihop. Det visade sig att hon hade bokat rum på samma hotell! Då är det ju inga problem att komma samtidigt, vi delar väl en taxi. Ska bli jättekul att gå på fest!

/Carin

1 kommentar:

  1. Kul att se hur er köksträdgård växer fram. Nice med rabarber. Bakade en rabarbersmulpaj igår och de blir bara så goda så här års när rabarbern fortfarande inte är relativt mjäll.

    Min köksträdgård får tyvärr hålla sig på ritningsstadiet ett tag till. (Åtminstonde till vi vet hur det går med el-/nätverks-räkningen. Vissa saker vill man bara inte var dumsnål med, så vi får se hur det går).

    Ha det så kul på festen! // Jennifer

    SvaraRadera