torsdag 20 maj 2010

Peruker på stam, dubbelt

Eftersom min försäljning inte gick så smärtfritt som man hade hoppats så är det dags att pigga upp bl a trädgården igen. Sist blev det bla några röda Astillbe som kölden och vårsolen gick ganska hårt åt så de är nu på konvalescenthem för sina skador. Så vid en av de många vandringar på plantskolor så fick jag syn på Perukbuske på stam. Hjärnan slog dubbelvolter och konstaterade bara att den ska vi ha. En buske var redan bestämt att jag skulle ha i mitt dammprojekt, Oceanien. Men på stam, så långt hade tanken inte kommit. Men.. varför inte två? Två blev det som ska få stå som ett par. Så när jag nu hade börjat tänka framåt så varför inte tänka framåt en gång till. Tankarna denna gång gick till den Japanska blodlönnen, den flikiga varianten. Den har också sin givna plats i O-zonen som jag också har börjat inse börjar bli väldigt röd! Tillsvidare får de stå i zinkurnorna tills de ska pryda sin plats vid någon eller kanske ett par större stenar, omgärdade av sand, grus och kullerstenar och lite blänkande vatten. P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar