lördag 5 juni 2010

Inga knoppar i sikte och familjen

Jag har flera sticklingar av pelargoner, lite olika sorter, här ser ni några av dem. De har stått ute ett tag men hittills inga spår av knoppar. Idag var jag och köpte en annan sorts gödningen än min vanliga med lite mindre kväve. Vi får se om det hjälper dem att gå i blom snart.

Olivträdet har också fått flytta ut på balkongen i väntan på att få komma till nya huset. Jag köpte citrusnäring till den också, den är lite medtagen och har tappat en hel del blad. Jag räknade med att den skulle tappa blad under vintern eftersom jag har haft svårt att ställa den svalt i lägenheten, men jag fick den så otroligt billigt i höstas så det var värt en kalkylerad risk. Nästa vinter ska den få stå i växthuset vilket innebär mer ljus och svalare temperatur.

Tomaterna har också vuxit en del sedan de inhandlasdes. Särskilt den i mitten som bara var halva pinnen när den planterades.


Firande av mamma och pappa

Mamma och pappa fyller med ungefär en veckas mellanrum, så vi samlades i veckan i halvtid för att fira dem.
Adam och Erik

Jag och Ewa

Pappa och mamma
Ewa och Sara

Planteringen på uteplatsen hos mamma och pappa frodas!


Vickan var också med ett tag men hade bråttom att hinna till skolan på kvällen för att spela upp en föreställning. Så jag missade att ta kort på henne. Här är istället ett kort dagen efter då hon och jag sågs på stan och tog en matbit.
/Carin

1 kommentar:

  1. Mina pelargoner har inte heller några knoppar ännu! Grr! Idén om mindre kväve är säkert helt rätt, men jag har bara haft gödning med lite kväve och ändå inga knoppar. Tålamod, tålamod:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera