onsdag 23 juni 2010

Underredsdagen


Idag köpte jag med mig en stor påse bullar till snickerspöjkera. Tänkte de skulle få ett litet energitillskott så de orkar med det sista nu på sluttampen. Lite hade de hunnit på balkongen. De kanske hinner klart med "underredet" under morgondagen. Hela balkongen ska kläs med plåt under balkarna så allt blir som ett stort entrétak.


Själv håller jag på med ett annat "underrede". Fredde hjälper mig som tur är. Någon måste ju jobba, själv är jag ju arbetsledare och har fullt sjå med att luta mig mot spaden. Jag ska uppfinna en spade med 3 blad, då kan man nog somna också.
Det tar sin tid när man inte är van med sånt här. Utav de där fem långa brädorna så var de justa nog att åtminstone skicka med två som var raka, de hamnade ytterst. Sen måste jag erkänna, jag gav upp tillslut. Som ni ser så är avståndet mellan de långa inte riktigt "hundra". Det stod att det absolut skulle vara 55,4 cm mellan dem men det blev 55,1 cm på någon och ja.. nästan 56 cm på någon annan. Det tog en jäkla tid att få in alla mått. Diagonalmåtten blev tillslut 6 meter och 55,6 cm.
Alla 14 blocken fick var sin "tjärpappslapp" och några fick fyra fem stycken för att brädorna skulle ligga och vila ordentligt på sina block. Under blocken ligger det mellan 30 -40 cm grovkross. Höjden vete katten vad den blev tillslut med den ska vara anpassad till hur vi har tänkt ha tomten med rabatter och gångar. Hoppas att vi hinner med att spika lite golv imorgon. Jag ska nog köpa mig och Fredde varsin bulle.
Vad har det hänt annars idag. Inte så mycket.
Jag har pratat med banken och LB-Hus så pengar och nycklar ska kunna byta ägare smidigt den 1 juli = SNART!!
Classicum som vi har beställt uterummet ifrån har inte ringt tillbaka efter två försök. Vi vill stämma av när uterummet kommer. Badkaret hade de missat beställningen på så det får vi till jul. Carin stönade högt när jag sa det. Naturligtvis tog jag i lite. Nu tog hon det riktigt positivt när det bara var försenat till augusti. Någon timme senare ringde de tillbaka och sa att de hade misstagit sig och att det kommer hem till dem redan på måndag.. Eller var det någon annan som de har "missat" istället? Så den 7 juli ska vi bada!
Stadsnät har inte ringt tillbaka. Vi har inte tid att se på tv de närmsta åren iaf. Larminstallationen är bokad. Inkopplingen av bredbandet och IP-telefonin är bokad. Försäkringen är bokad. "Duschväggarna" har inte ringt tillbaka på två försök. Jag har lite dålig koll på läget men jag undrar om jag inte också är bokad något år eller två! P

4 kommentarer:

  1. Tack för underbar läsning :-)

    (Jepp, låter som om du är uppbokad MINST 1-2 år ;-) )

    // Jennifer

    SvaraRadera
  2. Lovely! Med tanke på er "att göra lista" tidigare (jag blev trött bara av att läsa ;-) ) så är ni nog uppbokade ett bra tag framöver men glöm inte bort varandra mitt upp i allt! Ta i alla fall ett bad ihop nu när ni slapp vänta till jul ;-)

    SvaraRadera
  3. Woohooo! Bara en vecka kvar nu... är lite avundsjuk på er, men vi har ju börjat få lite väggar på vårt garage i alla fall.
    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  4. Tack för Era trevliga kommentarer!
    Carin och jag har ju haft 4 år tillsammans när vi gått runt och hållt varandra i handen, fikat och fikat. Nu är det dags för förhållandet att bekänna färg. Vi har målat och tapetserat.. löjligt enkelt. Det kan ju hända att vi springer på varandra på tomten, den är ju inte så stor. Man kanske ska införa en skeppsklocka som man kan ringa i när man tycker att det är "pusstime". Trevlig midsommar!

    SvaraRadera