måndag 7 juni 2010

Vad månde det bliva?

Vi flyttar ju inte in förrän i juli, och därför är det ju ingen idé att så något i pallkragarna, det blir för krångligt med vattningen helt enkelt. Men jag tänkte ändå göra ett försök till odling. Så nu har jag planterat dessa frön.



Vad ska det bli?




Planterat!




Sommarsquash ska det bli.

Jag sådde fyra frön i två krukor, de ska väl komma upp om ca 1 vecka. Egentligen ska de ju sås tidigare men man kan så på friland så här års också och jag får väl låtsas att det är ett friland och kasta ut dem på balkongen när de kommer upp. Sen tänkte jag sätta ned dem i en pallkrage när vi väl flyttar in. Det blir förstås en sen skörd och det kanske inte blir något alls, men då får det bli så. Jag kan inte hålla mig.

Spegel

I morgon kommer glasmästaren till huset för att påbörja monteringen av badrumsspegeln. Det tar tydligen några dagar att montera. Först ska det limmas och efter härdning så kan man sedan sätta upp spegel efter några dagar. Så vi får se om det blir klart i slutet av veckan.
/Carin

1 kommentar:

  1. Jag hade gissat på plommonkärnor, där ser man, haha. Spännande sedan att se er omtalade spegel på plats :-)

    SvaraRadera