tisdag 29 december 2009

Tjejträff med paketrace

Idag hade vi tjejträff hos mig. Vi är sex tjejer som gått i grundskolan ihop, vissa av oss även i lekis. Sedan några år efter att vi slutade nian har vi träffats i anslutning till varandras födelsedagar och innan dess gick vi på varandras barnkalas. Vi kommer alla från samma lilla samhälle utanför Linköping och gör rätt så olika saker allihop. Det som förenar oss är vår uppväxt och senast idag pratade vi gamla skolminnen och har jättekul ihop. Vi känner varandra så väl fast vi kanske inte ses så väldigt ofta.

Jag och Marita

Idag var det min tur och vi hade också kommit överens om att ha paketrace. Fyra paket för totalt 120 kr. Jättebra nu när det är rea, då kan man få ihop lite "värdefullare" paket för sina 120 kr.


Paketskörden innan vi har öppnat


Just här har Christina en ansenlig mängd paket, Sotta bara ett och Karin några fler.


Och här ruvar Ewa på flera stycken men man vet inte hur det går förrän i slutet.

Jag vann bland annat en halsduk, en kniv och två skålar, en svart och en vit av samma sort (eller rättare sagt jag fick en av skålarna av min syrra som tyckte att jag hade mer nytta av den). Tack Ewa!

Sedan fick jag en jättefin present av tjejerna (vi ger presenter varje gång till den som har fyllt år).
Dessa ljuslyktor.
/Carin

1 kommentar:

  1. Tack för super trevligt sällskap & förstås god mat! (som alltid)
    Kram Ewa

    SvaraRadera