tisdag 22 december 2009

Kantelement och äntligen hemma!

Min sista arbetsdag i år är gjord och efter totalt kaos på Centralstation i Stockholm är jag äntligen hemma i Linköping. Detta var också den sista tågresan 2009, och nu återstår bara ett drygt halvårs tågresor! Skönt!

Idag slutade det med att jag hoppade på ett tåg med senare avgång än det jag först hade bokat och kom fram snabbare. Jag vet ju att det är samma sak varenda jul, men i år var det ovanligt kallt att stå och vänta. Det mest irriterande är att SJ flyttar fram avgången i tiominutersintervall hela tiden så man vågar inte gå in och vänta eftersom man hela tiden tror att tåget snart ska dyka upp. Den här gången blev det till att vänta ute i 45 minuter, samt några gånger till efter vägen, men då var man ju inomhus i alla fall. /Carin

Peter svängde förbi tomten idag och nu har de börjat sätta upp kantelementen. I morgon jobbar de inte men de kommer att jobba under mellandagarna nästa vecka så då antar vi att grunden ska börja gjutas.

Eftersom jag kom hem senare än beräknat tror jag inte att det blir så mycket julgodis gjort i kväll, men morgondagen kommer att vikas för bak och godis. Sen lyckades jag klämma in ett frisörbesök i sista sekunden också. Det kommer att kännas avkopplande.

1 kommentar: