söndag 6 december 2009

Nytt på köksfronten och i duschen

Peter har kollat hela sortimentet på diskhoar igen, och kommit med ett nytt förslag. Denna är lite större än den vi hade bestämt oss för innan. Det kommer alltså att bli en Franke istället för Radius. Franken håller måttet 410x520.



Han har också kollat vidare på duschstrilar. Den här (Tapwell Domino) hade vi bestämt oss för.




Men nu kanske vi fastnat för denna (Tapwell Square) istället. Vilken är snyggast?



Vad på bio mitt på dagen idag och såg Bröllopsfotografen, jättebra film. Annars har har jag suttit och ritat trädgårdsplanritningar av olika delar av trädgården. Vi ska fnula lite mer på detaljerna, innan vi visar planerna i detalj.
/Carin

6 kommentarer:

  1. Smaken är ju som baken, jag gillar den nya lite fyrkantiga men den andra var också fin. Det beror på vad som passar bäst in i badrummet, hur ser kranar, handfat o.s.v. ut?

    SvaraRadera
  2. Hej Linda, Munstycket på Dominon är nätan en kopia på det munstycket som sitter på badkaret. Annars så passar Square mer med badrummets kantiga karaktär. Std blandarna stämmer inte alls med sin rundade stil men vi har valt att behålla dem tills vidare. Vi får se senare hur mycket pengar som har rullat iväg. Sedan är det lite svårt att välja, det finns ju så mycket häftiga blandare att välja mellan!

    SvaraRadera
  3. Hej Carin!
    Hörde just från mamma att ni är i byggartagen. Ni har en härlig resa framför er - vi har nyligen flyttat in i vårt "egenbygda" hus, strax utanför Vimmerby. Mycket slit och många beslut men så kul på vägen. Ska absolut titta in på sidan då och då och se hur det går för er. Lycka till!
    Hälsningar, Annica Börjesson Freitag

    SvaraRadera
  4. Hej Annica, vad kul att höra ifrån dig, det var länge sedan. Jag ska se om inte mamma kan förmedla min mailadress till dig. Vad är det för hus ni har byggt?

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Om Square passar bättre till karaktären tycker jag ni skall ta den även om Dominos munstycke matchade badkarets... Inga lätta val, finns mycket fint - och dyrt - att välja på. Vi valde standardblandare i köket och ångrar oss redan. Den jag vill ha kostar 12000 = inte aktuellt...

    SvaraRadera
  6. Du kan använda min jobbmail: annica.borjesson-freitag@svenskakyrkan.se
    Huset vi har byggt är från Svenska allmogehus och heter Faros. Även vi har dock ritat om en del så huset är lite större än orginalet och har en annan planlösning för övervåningen som i vår version rymmer vårt sovrum, dressingroom och badrum. Även köket har en helt annan lösning.

    SvaraRadera