måndag 23 augusti 2010

Snart gardiner

Igår påbörjade jag jobbet med att sy gardinerna till sovrummet.



Såhär ser tygerna ut tillsammans. Jag hann klippa till en grå våd och en svart fodervåd. Jag nålade ihop en sida och sen upptäckte jag att nålarna var slut. Så det skulle jag köpt idag, men nu jobbade jag hela lunchen och sen var jag tvungen att ta första bästa tåg hem efter jobbet, eftersom vi hade gäster ikväll. Peters bror med familj var och kollade huset innan de ska flytta utomlands igen. Får köpa nålar i morgon och börja sy igen på onsdag, hoppas jag kan visa något resultat då. I morgon ska vi iväg och fira Peters 90-åriga gudmor.
/Carin

1 kommentar:

  1. Jag tror det blir jättefina gardiner. Själv har jag tagit den enkla vägen och lämnat mina tyger till mamma...hon ska sy förhängen av mörkläggningstyg och sött rosa tyg till de små sidofönstren i barnens rum.

    SvaraRadera