fredag 20 augusti 2010

Lurad på tomater...

Tomaterna börjar mogna, men jag har nåtts av en insikt. Två av plantorna är misstänkt lika varandra...
Tomaterna på båda plantorna ser ut så här.
Men en del skulle ha sett ut så här. Jag kan bara konstatera att någon bytt etikett på den ena. Idén var att kunna göra en trevlig tomatsallad i olika färger. De är i alla fall fantastiskt goda. Jag kan egentligen inte förstå hur det kan vara sådan skillnad på smaken mot köpta tomater. Nästa år ska jag driva upp fler tomatplantor och hoppas de kommer lite tidigare. Då kommer jag ju ha ett uterum också och ska placera en del där och en del vid västra väggen.
/Carin

3 kommentarer:

  1. Ja, det är härligt med egna tomater. Svärmor hade med sig lite olika sorter från sitt växthus när hon var här för några dagar sedan. Mums!

    SvaraRadera
  2. Egna tomater är som Italien i Sverige! Delicati!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, och det värsta är att man kan inte lita på sig själv heller. När jag driver upp mina själv, råkar jag ibland skvätta med fröna när jag sår, och så stämmer inte sticketiketterna med plantorna och där står jag som ett fån och inser att man inte kan lita på NÅGON! Inte ens sig själv:)

    Oj, vad ni jobbar på och vad långt ni har hunnit. Det kommer att bli SÅ fint på uteplatsen!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera