onsdag 11 augusti 2010

Vi kunde inte hålla oss längre + lite pyssel

BADKAR
Vi fick ju tillträde till huset 1 juli, men det var ju ändå en hel del kvar som ska åtgärdas i huset. Bland annat upptäckte vi, när badkaret installerades av rörmokaren, att det inte kommer fram något vatten i ledningarna till badkaret. Vi har meddelat LB-hus, men de har haft helt stängt i flera veckor. Nu har de troligen börjat igen så vi hoppas de hör av sig snart.

Jag har gått och längtat efter att få ta ett bad, särskilt de regniga dagarna som varit på sista tiden.


Så jag fyllde helt sonika badkaret med vatten från duschslangen istället. Man undrar ju varför jag inte kom på det tidigare.




Vi ska hoppa i när som helst.





Badkaret har en blå rolig display, får undersöka vad allt betyder.


BRICKOR
Sen har jag sysslat med lite pyssel. Vi har i köket, badrummet och wc/dusch olika pumpar för tvål etc. I badrummet och wc har vi en pump för tvål och en för lotion, och i köket tvål och diskmedel. Vi har funderat ett tag på hur man ska skilja på dem. Vi börjar med att leta namnbokstäver som man använde till halsband på 70-talet, en del av er kommer säkert ihåg dem. Men vi hittade inga, i alla fall inte på nätet, men till slut hittade vi några namnbrickor från MiNiMI Design. som vi beslöt oss för att använda istället. Så i kväll har jag satt på kedjor på brickorna. Här kan ni se resultatet.




Lotion och tvål i badrummet.






Tvål.





Tvål och diskmedel i köket.




Diskmedel



/Carin

8 kommentarer:

  1. Vad snyggt med brickorna - och smart!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle precis skriva vad smart och vad snyggt när jag såg vad Linda skrivit här ovan.... Altså jag har inte taskig fantasi. JAG tycker det var smart och snyggt!!!

    Vilken tur att du kom på en lösning för at fylla badkaret för det såg verkligen inbjudande ut:)

    Kram

    Maria

    SvaraRadera
  3. Hej
    Ja det var pyssligt vill jag lova, och snyggt blev det.
    Hoppas badet var skönt. Bra med ledningar utan vatten*hmmm*. Man upphör väl aldrig att förvånas känns det som.
    Ha det!

    SvaraRadera
  4. Hej på er!! Åh, det ser jätte fint ut! Hoppas att badet var skönt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vad avancerat! Med brickorna menar jag. Men snyggt (och smart haha) Tycker om badkaret, ser skojigt ut. Vad är det för ett och hur stort? Vi är ju fortfarande på jakt ...

    SvaraRadera
  6. Så smart. Men inte så snyggt.

    (Duschslangen i badkarer, alltså!)

    SvaraRadera
  7. Oh, vad roligt med alla kommentarer. Badkaret kommer från PM-hem, http://pm-hem.se/shop/ Det var faktiskt alldeles lagom för två, så det är vi nöjda med i alla fall.

    Det kommer nog lite mer pyssel om ett par dagar, jag ska bara köpa till lite reservdelar.
    /Carin

    SvaraRadera
  8. Har hittat till hemsidan och det är ett jättefint badkar. Problemet är att det är 170 och det är precis vad vår bredd är i badrummet. Tänk om karet vore fem cm kortare ... Ni kanske kan mäta ert ..?

    SvaraRadera