söndag 29 augusti 2010

Han jobbar flitigt och det går framåt

Peter har varit ute nästan hela helgen och slitit med "Amfin" den nedsänkta uteplatsen.



Han har slammat sidorna, ett hårt jobb som både känns i rygg och axlar. Ni kan försöka gissa vad mellanrummen mellan murstenarna är. Jag visste inte, men han har tänkt till.



Till höger ska vi ha en lite bredare bänk, där man ska få plats att ligga och sola. Där blir det nog trätrall. Till vänster kan man sitta vid bordet och till höger kan man ha små avställningsbord där man kan ställa drinken...:-)




Tidigare har han paddat sättsanden riktigt hårt. Här lägger han ut lös sättsand som han ska lägga plattorna i. Han är ute i ur och skur, här är det precis lite uppehåll så att jag kan gå ut och fota.



Här har han placerat ut de första plattorna i mörkret.




Själva har jag sytt gardiner idag. Här ser man det svarta tyget som jag fodrar med. Fyra av fem våder är klara, ska försöka hinna sista våden i morgon, sen får ni se hur det ser ut i sovrummet.

Nu ska vi ut och ta en kvällspromenad om han inte har somnat där ute...
/Carin

2 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni är!!! Det kommer bli kanonfint, spännande att se sedan. Kram L

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte gissa säg vad mellanrummen är till för.

    SvaraRadera