torsdag 23 september 2010

Uterumsstrul strul strul. Milano!


I tisdags började grabbarna med uterummet. Det blev inte mycket gjort för det regnade och regnade det inte så öste det ner. De hann få ihop en gavel som sedan visade sig att den blev fel.

På onsdagen fortsatte de med att borra isär den felhopsatta gaveln och rätta till den. Sedan kom nästa problem, allt verkade vara fel fel feel!! Det visade sig att bruksanvisningen var ”fel”, vi har beställt ett "speciellt" uterum, förhöjt, som det inte finns någon bruksanvisning till. Vid 10 ringde de till Classicum som skulle kolla. 5 timmar senare ringde Classicum och berättade att det var speciellt så var det rätt hopsatt men dagen hade gått eftersom ingen vågade göra något mer innan de hade ringt. Det hade ju inte varit helt fel med den informationen liite tidigare!
Min dag strulades till totalt med att jag skulle försöka förstå bruksanvisningen. Två timmar senare hade jag, nog, förstått det mesta och med resultatet att det troligen saknas en bit som ska hålla ena dubbeldörren.

Själv hann jag bara med att börja foga skiffern... I bakgrunden kan man se början till trädgården som ska vara mellan Amfin, nedsänkta uteplatsen även kallad grytan och parkeringen. Cypresser, rönnsumak och en stolpe som ska få spalje med Klematis och Kaprifol klängandes. Alltid en början till att ta bort lite insyn och göra lite rumsverkan.

Carin och undertecknad är nu i Milano. Allt flöt bra ner. Carin hade visserligen fått fönsterplats ner men eftersom hon inte håller koll på varken flappsen och flippsens rörelser eller till min fasa, upptäckt jag sista hon satt där, hon njuter inte det minsta av att räkna nitarna på vingarna utan bara läser "Cloud shop" framlänges och baklänges. Ändå hade hon ägnat flera minuter på tax freen på Arlanda strax innan. Själv lommade jag iväg till Pocketshop, tröttnade efter att ha gått igenom deras sortiment sju gånger. Gadgetsavdelningen hade en del kul grejer, solcellsladdare, handfläkt med kylande vatten, diverse larm att hänga på dörren.. läste några bruksanvisningar innan jag ledsnade och gick och kollade att Carin hade köpt rätt grejer denna gång. Det är ju inte så lätt när det finns såå mycket. Iaf så FICK jag sitta vid fönstret. Det var dock lite kallt, jag tror att det drog från fönstret. P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar