fredag 8 juli 2011

Nu har de börjat blomma

Nu har luktärterna börjat blomma. Jag vann ju frön av olika sorters luktärter från Cesars trädgård. Sedan köpte jag också en påse "ursprungliga" luktärter som ska vara lika de som hittades på Sicilien. Det är de som nu börjat blomma. De doftar gott också! Jag får återkomma igen när även de andra sorterna slagit ut. Sen får jag plocka flitigt också så att de ger mycket blommor. Jag ska också låta några gå i frö på sen sommaren så att jag får frön tills nästa år.







/Carin

1 kommentar:

  1. Det är härligt! Luktärter har jag nosat på i dag i en härlig trädgård utanför Ystad, Åbergs trädgård. Där gick jag och spanade och ville som vanligt köpa med mig massor hem, men det verkar dumt så här långt hemifrån! Hur går det med resten av blomstren?

    SvaraRadera