fredag 5 november 2010

Lampa till sovrummet igen....

För inte så länge sedan köpte vi en lampa till sovrummet, se här.

Nu kände vi oss inte helt nöjda. Vi gillade verkligen lampan men det kändes inte alls som att den passade just där. Jag hade från början tänkte mig något i silver för att match övrig inredning. Därför gick vi på lampjakt när vi var nere i Linköping förra helgen.




Vi fick en idé när vi såg det här draperiet på Chilli. Alla exemplar var sålda så vi bad dem ta ner det uppsatta exemplaret och det gick bra.



Sen köpte vi en lampstomme som var vit.



Den sprejade Peter i silverfärg.



Och jag började montera draperiet.




Så här ser det färdiga resultatet ut.




Men vi ska sätta upp lampan lite längre in i rummet över sängen.

/Carin

5 kommentarer:

  1. Tjusigt! Kul med något som ingen annan har.

    Trevlig helg // Jennifer

    SvaraRadera
  2. Men alltså, ni är allt bra fiffiga. Det ser fint ut, hoppas ni tycker det också ;-)

    SvaraRadera
  3. Men så pyssligt!! Själv är jag totalt opysslig så jag blir SÅ impad av alla som hittar på så där fina saker.

    SvaraRadera
  4. JO, det var ju helt enkelt så att jag hade en bild av hur jag ville ha det och jag känner mig nöjd nu. Det blev lite kitscigt sådär.
    /Carin

    SvaraRadera
  5. Riktigt läckert, du skall defintivt vara nöjd!

    SvaraRadera