söndag 3 oktober 2010

Hej! Jag heter Rulle!

Jag kan prata slang! Slangrulle!
I helgen blev det till att gräva ett dike till bevattningen av tomtens alla hörn. Det hann bli mörk innan det var klart så det blir en spännande bild på slangrullen istället. Hade ju tänkt mig att rullen skulle vara mycket större en denna lilla fjant men är det 50 meter så är det 50 meter. Än så länge ligger den inne i värmen så den ska vara någorlunda medgörlig när det är dags att lägga ner den i jorden. Det ska ner en gul slang också till elkablarna.

Vindskivorna och vattbrädorna kom på plats på friggis i fredags. Grundmålningen fixade vi på lördagen. Vi hade tur med att vädret har blivit varmt och gott. Nästan som i juli månad. Tidigare på morgonen hann vi med och köpt några buskar. Reorna har ju börjat så det blev lite mer än vi hade tänkt oss. Carin fyndade några kryddplantor så fyllde vi på med några städsegröna lager- och buxbombuskar och till det några "pinnar", en heter Kornell och de andra Benved. Tyvärr ligger pallen med glaset till uterummet i vägen så vi rotslå dem tillsvidare.

Snickare J har fixat till vår balkong. Han har brädat in limträbalken. Jag trodde först att han hade lossat alla staketstolparna men så tittade jag nära och såg att han har lagt in brädorna mellan stolparna med en precision som en annan inte ens klarar av att drömma om. Under brädorna har vi en del fula hål efter skruv och bult kvar.



Uppe på balkongen har han fått dit överliggaren och fixat till staketet och lite andra småsaker. P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar