måndag 18 juni 2012

Efter regn kommer glitter

Efter regn kommer ju sol och med den glitter. Här lyser Aubretian ikapp med backtimjan.

 "Det svarta gräset", Aphiopogon, Niger och den japanska buskroslingen Cupidon trivs och har skjutit späda skott.

 Berberis "Thun", Atropurpureum glittrar och frodas i solen. Runda klotet i bakgrunden är buxbomsersättaren japansk järnek, Dark green.

 Våra "hanging baskets" på framsidan har fått lite nytt liv. Tyvärr har det inte varit någon prioritet på dem två. Monflower, Million bells och lobelia får samsas i dem.

 Att ha ett betongbord svävande fritt vid loungemöblerna kändes lite häftigt men det finns uppenbara risker för att få drinken i knät..

 så det blev till att bygga ett underrede.

 Först tänkte vi rött. Sedan tänkte vi "nä det blir för mycket!" Vi tänkte till engång till och då blev det svart!

 Resultatet blev lite "alá brickbord!"

 Nytt parasoll har inköpts. Tanken är att det ska vara betongfötter som håller i det när det blåser.

 Min tanke var "att det ska det inte vara" utan en platta skruvades ihop av en massa regel- och brädbitar.

 På plattan las det sedan kullerstenar (kommer fler) i olika storlekar..

och under bidde det åtta stycken hjul så man kan flytta den dit jag vill. Jag gillar solen skarpt och nu kan jag  flytta med mig skuggan. Från skuggan njuter av den som mest. P

1 kommentar:

  1. det är snyggt med svart sen kan ju olika färger till
    praktiskt med hjul på foten
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera