onsdag 13 juni 2012

Fler invånare i oceanien

 Oceanien har fått lite fler växter. Lite mer i rött som berberis "Atropurpureum", låg, (till vänster) och taklök, ännu lägre (i mitten).
Närmast kameran står våra allium, "Globemaster" och Purple sensation".

 Lite fler gröna nyanser. Närmast tre Kistus. En låg rackare med vita blommor under försommare.
Till vänster står två japanska buskroslingar "Cupido" som jag tänkte göra lite uppstammade. Nedanför buskroslingen kan man skymta "det svarta gräset" (som jag gav fel namn i Carins förra inlägg), "Ophiopogon, Niger". Den ska blomma sent i höst. Vi får se om den hinner det.
Runda bollen, nästan mitt i bilden, är en av ersättarna till buxbom, japansk järnek (Ilex crenata)"dark green". Köpte dem i en handelsträdgård men såg dem senare på ICA (Rydells blommor) med samma underleverantör men till ett betydligt lägre pris.

 Japanska dvärgcypressen och blodlönnen, bloodgold, har ju stått något år. Ett par japanska järnekar till i bakgrunden.

 Carin har, efter lätta förhandlingar typ "yes yes, jag blev av med dem" fått "mina" stjärnklockor..

för att fylla ut rabatten vid "knäckta plåtars korsning". De är totalt översållade med blomknoppar. Kan det vara en effekt av att de knappt hade någon jord alls och är desperata i att försöka överleva? P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar