måndag 26 september 2011

Planer och aktuella projekt

Det har varit en härlig lördag igen. September har varit fantastiskt i år. Jag har ett inneprojekt (se nedan), men passade på att vara ute lite också i lördags. Tog en rensrunda i rabatterna och sedan satte vi oss och fikade i loungemöblerna. Peter har plockat kullersten från en säck som stått hela sommaren på uppfarten men nu var de utplockade och utplacerade på sina nya ställen. Så jag upptäckte helt plötsligt att man nu ser rakt in på altanen från vägen.


Så vi har börjat fundera på att få lite mer insynsskydd. Vi ska troligen sätta en Blå järnek (en Maid) till höger om gången (innanför muren till höger). Och sedan ( lite längre in på gången) ska jag få en portal med två klängrosor på var sida. För att få rosenportalen att passa in i funkismiljön så ska den bli rektangulär. Exakt hur den ska se ut får vi se lite längre fram. Vi har i alla fall bestämt oss för klängrosor åt det cremefärgade hållet, kanske en finsk honungsros? Till vänster om gången ska vi flytta runt cypresserna så att det blir lite mer insynsskydd och eventuellt köpa till en cypress så att de blir lite fler, men man får nog vara lite försiktig, de växer ju sig stora med tiden.



Sen var det dags för Peter att vara lite macho och slå ner stolparna runt Silverpäronet (sedan fick han såga av dem lite).

Sen fick jag också vara lite macho och röja med såg och sekatör vid postlådan.

Inomhusprojektet

Som sagt så har jag ett inomhusprojekt också. Håller på och målar ett vitrinskåp. Det är i björk men det passar inte riktigt hos oss så det ska bli vitt och rött istället.


Har tejpat alla glasrutor, samt spacklat
Vit grundfärg


Rosa grundfärg

Vit och röd färg första lagret. Färgen täcker tyvärr rätt så dåligt, så jag tror att det får bli tre lager färg.


Vitrindörrarna ska bli röda.
Jag får återkomma när det är klart, det blir till att måla varje kväll den här veckan (16 timmars torktid för varje lager).
/Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar