söndag 10 april 2011

Tjejerna på besök

I helgen har vi haft besök av mitt tjejgäng, som jag har gått hela grundskolan med i Linköping. Vi brukar ses varje födelsedag, så det blir några gånger per år. Nu var de hos mig för första gången i huset. Alla hade inte möjlighet att komma så det blev plats för en av tjejernas man den här gången också. Annars brukar män och barn vara portförbjudna när vi ses. De kom till oss vid 11-tiden och vi startade med en fika för att sedan gå till Stinsen och Sollentuna Centrum, för shopping och lunch.
Sedan var det rätt skönt att komma hem och ta en till fika i uterummet...

... som övergick till mousserat istället. Det blev varmt i uterummet så vi fick glänta på ena dörren och vi konstaterade också att vi måste skaffa skuggdraperi mot väster.

Sedan var det dags för mat, som började med förrätt.
Västerbottenpaj med räk- och kräftröra, parmesarnflarn och portvinsgelé. Alla sov över och sedan åt vi frukost. Bra med en bardisk att duka upp på.
Marita, jag, Annsa och Karin.
Sen måste jag också lägga in en bild på mina fina barn. Syskonkärlek! De har varit i Spanien och firat sin faster som fyllde 50.
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar