lördag 23 april 2011

Luktärter i blöt och kommande entréprojekt

I morse lade jag luktärterna i blöt. Jag har en hel del frön som jag fick förra året, och igår när vi var på Zetas så köpte vi en påse Vild italiensk luktärt som påstås vara lik den ursprungliga sorten som hittades på Sicilien på 1600-talet och som blev så populär i England. Jag ska så dem i morgon fm.


Sammanlagt har jag 8 olika sorter men inte många av varje sort. Ska bli spännade och se vad som kommer upp.




Nu ska vi alla fall börja plantera rabatterna vid entrén. Quen Elisabeth-rosor, vitpytta (som även kallas nysört) och lavendel (Hidcote, den mörkvioletta varianten) är inköpta.

Sedan ska Peter fixa till muren i framkant också, men det kommer inte hinnas den här helgen.




Vi var också på Rappnes Ulriksdal och skaffade några pelargoner. De står i uterummet just nu, jag tänkte plantera ut dem i krukor nästa helg, då jag hoppas frostnätterna är över. Återkommer med bilder på resultatet, nu ska jag ut och jobba!

/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar