söndag 9 oktober 2011

Skåpet är färdigmålat!


Nu är skåpet färdigmålat. Jag har målat nästan varje dag i drygt en vecka och det har tagit tid och varit krångligt eftersom det var två kulörer. Men nu är det klart och jag har börjat plocka in lite saker också. I och med att vi har haft detta målningsprojekt framför oss hela tiden så har det blivit en del flyttkartonger stående som vi inte har kunnat packa upp. Men nu har vi äntligen tillgång till vinglasen igen (det senaste året har IKEA-glasen fått tjänstgöra). Vi hittade dock inte alla sorters glas, och inte heller min djupt saknade hushålsvåg, men vi ska dyka ner i några fler kartonger i veckan.






Skåpet var ett vitrinskåp från IKEA i björk. Helt OK i sig men det passade inte alls i hos oss som gärna har lite mer färg och kontraster.


Glasen gör sig mycket bättre nu mot den vita baksidan och det röda gör det mer intressant att titta på.



Måste också slänga in en bild på de skålar och muggar som Peter fick av mig som morgongåva. De är från Muggar m.m. och finns också som tallrikar. Nu när jag skulle kolla in länken så såg jag att de har bloggat om mina beställda muggar, det är det inlägget ni kommer till om ni klickar på länken. Det närmaste vi har en egen låt är "When a man loves a woman" av Percy Sledge. Så jag tyckte att det var lite fyndigt att Peter fick mugg och skål med "when a man loves" och jag motsvarande med "a woman".
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar