måndag 24 oktober 2011

Äntligen har jag hittat den!

Vi håller just nu på och packar upp en del kartonger som är kvar från flytten förra sommaren. Man hittar både ett och annat. En del saker är bra att hitta: kristallglasen t.ex. och en del saker är bra att hitta fast man har glömt bort att man hade dem. Men en del saker har man glömt bort och bara undrar man bara var man ska göra av dem någonstans. Vi flyttade ju ihop två hushåll så en del har vi redan packat till barnen och så får vi hoppas de vill ha något av det när de flyttar hemifrån.

Men en sak har jag länge undrat var den är och verkligen saknat: den digitala hushållsvågen. Jag fick den av Peter när jag bodde i Linköping, bara sådär utan anledning. Men nu är den äntligen hittad och jag är så glad över det!

Den är så bekväm att använda
Jag hade dock inte hunnit hitta den innan jag genomförde surdegsbaket, men jag använde Peters gamla mekaniska våg och den funkade men den digitala är mycket stadigare och enkel att nollställa och bara fylla på med nästa ingrediens. Snygg är den också förresten!
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar