måndag 6 juni 2011

Ännu ett steg i rätt riktning

Förra helgen hann jag göra klart reglarna till det sista på altanen. Några plattor, 2"x7 och några vinklar så blev det tillsist en stadig..

ram att fästa 140 x 28 mm :s trallvirket i. Det blev mycket rikta på slutet för att få måttet mellan brädorna att bli rätt. Tre stycken brädor är fortfarande inte skruvade. Jag tog fram några brädor, riktiga skönheter, som hade legat ända sedan hösten under pressening. Och vad hände då! Jo de hade inte torkat och var lite bredare än alla andra så för att få ner dem på plats fick jag ta bort skruvarna på de brädorna som låg närmast. Sedan fick jag hoppa på skönheterna för att få ner dem. Nu får de torka ett tag innan jag skruvar fast dem.

Eftersom det var en fantastisk dag så slog vi oss ner i loungegruppen under parasollet.

Och eftersom det var Nationaldag så blev det lite mousserat till tappastallriken.

När vi skulle gräva en grop för päronträdet, som vi ersatte den gamla syrénen som dog med, så hittade vi två kantstenar. Den ena svängd och den andra rak. Den raka fick bli till ett trappsteg upp på altanen. P

1 kommentar: