lördag 8 januari 2011

Secret box and my secret day


God fortsättning!

Dagen är väldigt secret! Jag ska idag få min julklapp av Carin. Igår lättade Carin lite på förlåten.. kavaj och "ja, vi kan väl ta pendel vid 10.. kvart i eller kvart över". Nu vet ni lika mycket som jag. Alla frågetecken har blivit uträtade! Jag har köpt nya jeans, strykt skjortan, lite luktagott och är tokberedd. Det kommer en utförligare rapport i morgon. Hm.. känner nu att den veckolånga tröttheten verkar ge vika. Ser myycket framemot dagens äventyr. Kan det bli god mat? Livrustkammaren.. Medeltidsmuseet.. Stadsbibliot.. ja menar stadsteatern? Kanske lite av varje? Jag får iaf vara med Carin heeela dagen!


På bilden högst upp ser ni det som ska in i klädkammaren, WalkInC. Trångt blir det. Jag hoppas att det ska bli lite häftigt. Här har bara det övre hyllplanet i blänkande stål kommit upp på en svartmålad list. Tanken är att all inredning ska gå i svart och blankt stål mot de vita väggarna och tapeten som bakgrund.


Nu är ju detta något som Carin inte får se ännu. Carin ska få vara med och bestämma en sak berättade jag för henne igår när hon frågade om det blir något att hänga upp smycken och sjalar på. Den är lite annorlunda och lite dyr kanske så det känndes rätt att konsultera användaren. Annars är detta så mycket hon får se just nu, en konsol utslängd på väggen. Annars är detta en väldigt annorlunda "secret box" från mig till henne just nu!

Det är ju lite bloggande om energi runt om just nu. Mitt bidrag till energidebatten idag, en fullskalig, praktisk test av att brygga te på kallvatten! Testen var ju helt onödig men den var också helt omedveten och hamnar i samma fack som de utredningar man ibland hör på radio eller tv eller läser om "det där kunde t o m mitt sunda förnuft förstått"!

Syns imorgon! P

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får det trevligt!!Ses på Lördag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett förtydligande till den fullskaliga teenergitesten. Testen uppdagades när Carin hällde upp te ur termosen som jag bryggt i och glatt sa "åh är det vitt te?" Och det var det inte!

    SvaraRadera