måndag 24 januari 2011

En ny upplevelse!

Det väntar några dagar som inte är ”vad jag ska göra” utan ”vad jag kan göra”. Så även med en stukad fot ska man väl lyckas få dagen att gå...

En skön början på dagen..
och när vi släckte för natten var den delen av bröllopsresan som jag skulle boka bokad, fyra dagar i Rom!

Husföretag.. I början av året fick vi en rapport från KOV skickade till oss från en av våra läsare som vi också har fått personlig kontakt med. Rapporten fick också ett avsnitt i Rapport.

Tyvärr så har jag inte en ”sportmössa” att lyfta bort de tunga spegeldörrarna med den stukade foten just nu. Bättre bilder från klädkammaren får tyvärr dröja. Jag kan passa på och rabbla upp det som jag har skruvat fast.


De flesta delarna kommer från IKEA.
Deras Broder hyllor, konsoler, väggskenor i blankt stål passade perfekt.
Även deras lådor Komplement, svart transparent plast, fick vara med. Det blev två av deras bredder som passade in, 50 och 100 cm. Hoppas att det är en ruggig kvalité! 400:- (225:- för den lilla) för en plastlåda är ju knappast svinbilligt!


En svart Lackbokhylla bildar en av sko- och väskhyllorna. Det ska in lite avdelare så de får plats lite mer skor i den. För att Lackhyllan ska få hyllorna så här så får man in och kapa och limma en del i den. Lackhyllan är inte satt direkt mot väggen utan det är tänkt att ljusslangen ska monteras emellan hylla och väggen och ge en indirekt, dold, ljussättning. Funkar det inte blir det lysrör!

De garderobsstänger som IKEA har hade också passat perfekt om de inte varit beige. Inte riktig min färg.
Stålblanka garderobsstänger med fästen och svarta konsoler köpte jag på Bauhaus. Där hittade jag också elpryttlar, bl a en strömbrytare som ska tända den dolda belysningen.
Här köpte jag också en plyfaskiva som de kapade upp i bitar, 25:- per snitt. Sedan behövde jag bara göra mindre justeringar för lysknapp och lite annat.
Efter det så målades plyfan svart utom längst in mellan lådorna. Ett litet försök så att det ska bli lite ljusare längst in.
På bilden ovanför är IKEA:s hyllor Broder. P

1 kommentar:

  1. Fan va nice!!! Sjukt imponerad faktiskt, att lägga så mycket energi och tankar på en klädkammare. Men å andra sidan, där inne är man varje dag, hela året, och även om det bara är man själv som ser det, så är det ett viktigt utrymme.

    Kort sagt; det blir vrålsnyggt.

    Kämpa på och krya på.

    /P

    SvaraRadera