fredag 13 maj 2011

Grusade planer

Idag har vi börjat grusa några av våra planer. Det blev till att hämta ett lass med 2 ton grus i morse i grustaget i Upplands Väsby. Fredde hjälpte mig att kärra ut allt. En del hamnade på gången förbi altanen upp till friggeboden. Gången ska fortsätta upp till trädgårdslanden. Vi provar 4/8 kross denna gång. Vi är klart less på att dra in stenmjölet i hallen så vi ska testa om detta funkar. Kross blev det för jag fick för mig att det ligger mer still än naturgrus. Kittlar dödsskönt under fotsulorna gör det iaf.

Sedan fortsatte han med gången från amfin förbi Oceanienområdet upp till gången mellan entrén och altanen. Nästan hälften av gruset hamnade runt uterummet.
Jag tog vägen förbi avfallsanläggningen i Västerås och hämtade ett mindre lass jord. De ville ha cash och ett lass kostar 300:-. Jag hade bara en hundring så killen i expedition sa "ta tills du skäms". Efter 300 liter undrade jag om jag inte borde skämmas snart.. men neeh! Vid 500 liter började jag känna lite skämsningar.
I Väsby är det straff att betala med cash, 350:- kontant eller 300:- om man betalar med kort. Där behöver man aldrig skämmas!

Offerdalmuren till vänster om trappan börjar växa upp. Ett gäng offerdalingar visar upp sina bästa sidor och hoppas på att få komma med i gemenskapen och bilda ett murförband. Några Portugisiska gatstenarna har bildat en tretrave och blickar avundsjukt ut över de Jämtländska murstenarna. P

4 kommentarer:

  1. Åh vad bra att ni kommit så långt. Dax för oss att göra studiebesök snart. Det närmar sig ju beslut för oss när det gäller stengruskross 34/4x^12 och sånt :-)

    SvaraRadera
  2. Ni är så välkomna så så kan vi flanera runt ägorna och diskutera rasvinklar, packningsgrader och annat intressant. Glöm inte att ta med de skor ni tänker använda så vi kan kolla så att inte materialet fastnar i sulan och följer med in;)

    SvaraRadera
  3. Ni är så himla duktiga, även om jag inte riktigt förstår allt ni håller på med. Många projekt som går över min förmåga vad gäller trädgård :)

    Vi har inga problem med Ballingslöv förresten.

    Keep the good work up!

    SvaraRadera
  4. Tjena "Pensionären" och "Duracellkaninen"!
    Jag har en svag aning om vart det barkar hän och det är dessutom jäkligt kul ;)
    Men varför ska man göra något enkelt och lätt när man kan göra dem till intressanta, oöverskådliga och krångliga bautaprojekt.. hm ska nog tänka över det där sista ;)

    SvaraRadera