onsdag 25 maj 2011

72 meter kallt stål

Vi gräver på och jämnar ut. 2000 kg jord till har jag hämtat.
Buskarna har slitits upp ur sina tillsvidare platser och har nu intagit sina ordinarie platser i trädgården.

Bergormroten växer så det knakar. Hoppas att de inte kommer att klä in "lilla berget". Det var iaf inte meningen. Nu väntar jag på något udda.. att Bergormroten ska vissna för då blir den ännu vackrare om jag kommer ihåg rätt". Till höger de ståtliga Kirgislökarna (Allium) "Globmaster" och "Purpel rain".

På andra sidan "lilla berget" har en japansk lönn slagit ner sina rötter. Måste kolla lappen men jag tror att det blev en "Trompenburg" efter 1 timmes trevligt velande i ösregnet. Jag "hämtade" den utanför Västerås på Åsby plantskola. Fantastiskt ställe! Tror de hade 5 - 6 olika sorters japanska lönnar. Denna var en av de få som skulle klara zon III. Och så blir den bara 10 meter hög.. trodde den ja!

Jag var och hämtade 54 meter rundstål för ett par dagar sedan till det som ska bli klättertorn, "straight torso" och "pyramid torso". Jag räknade som en kratta. Idag fick jag hämta 18 meter till!

Här ligger det 66 meter dels i enorma byglar, 2,5 meter höga, som man skulle kunna ha till bautakrocket. Och ett antal fyrkanter. Sex meter har redan blivit till ett klent "pyramid torso". Det blev så ynkligt så det får ni inte se förän det har lyckats övertala några fler rundpinnar att hjälpa till och leda luktärterna mot himlen! P

1 kommentar:

  1. Hm...nu är jag inte med alls på vad det är du ska göra så det ska bli vldigt spännande att se framöver...

    SvaraRadera