torsdag 3 februari 2011

Nu är trappen.. neee!


Anslutningslisten och täckplupparna kom på plats men sockel skulle jag fixa fram. Den ligger under presseningar, OSB-skiva och något vitt som kallat för snö! Jag fick inte fram sockel så LB-Hus får fixa det senare.

Man har känt sig så eländig så jag har alldeles glömt att titta på trädgården. Såg idag att en av cypresserna har kolat vippen. Brun och eländig stod den där bland sina gröna kompisar. Det kliar i gröna fingrarna!


”Lille Skutt:s torsdag”
Idag var jag till Kiropraktorn. Han la ribban direkt ”De var en rejäl stukning!”. Då behövde man ju inte känna sig som en simulant iaf. Det kändes lite som när man kommer till tandläkaren och han utbrister, ”Vilka fina tänder!” Hm, tittar han på sina egna i spegeln eller..
Kiropraktor knäckte först en ryggkota sedan drog han till med och knäckte språngbenet, det i vristen som gör så man kan skutta om jag fattade rätt. Han testade med benen från stortån och ”långtån” också. Det var de som hade tagit rejält med stryk. Men jag mådde så illa så det ska han prova med om en vecka.

Så blev det en välbehövlig informationsstund.
- Kyla 20 minuter och sedan värme i 20 minuter. Så håller man på så. Eftersom någon hade ätit upp ”pommesen” som jag använde vid stukningen så fick det bli ett kg fryst broccoli istället denna gång. Värmen fick bli en blöt handuk i en plastpåse.
- Sluta med Voltaren, hämmar läkandet när dem dämpar inflammationen, kroppens försvar! Jag kände aldrig att de dämpade smärtan heller för den delen.
- Ta bort lindan och rör på fossingen så den blir rörlig. Linda löst om man vill ha den som skydd.
- Jag kan inte rör på några av tårna vilket visade sig vara så att kroppen kopplar bort vissa för stunden oväsentliga funktioner för att använda alla resurser till att läka kroppen! Smart sak den där kroppen! Samma funktion kopplas väl in när man blir kär. Bort med huvudet och in "sprudel" i kroppen!

Kunde inte låta bli och tänk på de småglin som man har lindat stukade fötter på.. så är de uppe och springer inom något dygn, lite orättvist. P

4 kommentarer:

  1. Lägg vetemjöl i en påse i frysen och använd att kyla med - det är bekvämare än broccoli, "förfryser" inte den kylda kroppsdelen lika mycket och formar sig efter foten.
    //Gammalt husmorsknep

    SvaraRadera
  2. Husmödrar är smart! Ska genast fixas! Tack Jenny

    Missade att skriva det ska vara t ex en handduk emellan.

    SvaraRadera
  3. Tjena! Vårt golv har inte gått ihop, vad tusan har ni fått för klimat hos er..? :)

    SvaraRadera