tisdag 1 februari 2011

Ingen rim och reson på värmen!


På fredag dyker en av Julie Andrews avlägsna släktingar upp igen, en ur familjen Trapp. Dags för det sista(?) att fixas på trappan. Anslutningslist, sockel och några täckpluppar ska monteras.

Typiskt nog så ville plattsättaren komma och riva kakelplattorna i wc/dusch denna vecka. Tyvärr så fixar jag inte att skutta upp för trappan under några dagar till så de får komma senare.



Varning varning!
Igår blev jag beskjuten! Av toapappershållaren!

Igår när jag skulle byta toarull.. jaaa det händer att jag gör det ;) När jag lyfte på locket så small det till på min kind. Den lilla jä…a fjädern som håller locket i spänn for iväg som en projektil.
Så fort jag kommer på fötter ska Bauhaus få påhälsning. Jag vet var deras brevlåda bor!


Carin har nu fått sin klocka provisoriskt monterad. Om Carin tycker placeringen blir bra blir det "Tiger Fix", samma som till knoppar och toahållaren. Och undrar man vad klockan är i Bangkok eller på Bahamas så är det bara att titta i spegeln och hålla koll på natt och dag. För Bangkok får man hålla koll på om det är vinter ute också. Där flyttar de inte till sommartid, inte så konstigt kanske.

Mitt liv som "Lille Skutt".
Som en halt känguru kände jag mig de första fyra dagarna tills jag fick kryckor. Det finns väl inte kryckor till eventuellt halta kängururna? Smart "påse" har de. Den skulle jag behöva.

Kryckor är också bra att ha när man ska släcka lyset. Man når långt.

Tyvärr måste jag sova på rygg för fotens skull, vilken mardröm! Carin brukar peta på mig och jag svarar yrvaket;
”Nej vadå? Jag kör ju motorsåg!”
”Nej det kan jag inte ha gjort! Jag sov ju inte ens!”
Sist fick jag ett bryskt uppvaknande av mig själv för att jag snarkade så infernaliskt högt. Okey.. det händer väl att jag snarkar.. ibland!

Det är trevligare att drömmar om våren, trädgården.. den japanska cypressen som bara är rotslagen kom nästan upp ur jorden i drömmen. Buxbommarna bredvid var alldeles skräckslagna!
Snart vår! Snart kan man börja blogga varje dag igen!


Värmen
Man sänker här
Så blir de varmare där

23,8
De får va någon måtta

Såå man kan ilskna
Ska det bara trilska

Man sänker ett blyertsstreck
Är det ett ändlöst meck

Den spelar en ideligen spratt
Så man blir alldeles matt

.P

3 kommentarer:

  1. Bra bloggat älskling! Det märks att du har tid...

    SvaraRadera
  2. Tack för dagens leende du underbare man :-)

    SvaraRadera
  3. Tack själv! Det känns mycket bättre nu!
    En liten hemlis som jag har upptäckt i mitt liv som Lille Skutt. Det är mycket lättare att skutta baklänges! Tänk att man fortfarande kan upptäcka sånt som måste vara en världssensation!

    SvaraRadera