måndag 7 mars 2011

Första fikat i uterummet

I går fick jag faktiskt lite vårkänslor och gick ut i uterummet och tog en fika. Det var riktigt skönt.

Erik fick lunch och ställde samtidigt upp som modell. Han äter förresten en fisksoppa ur boken jag köpte häromdagen (Melker Andersson). Soppan blev OK, med det var lite för mycket tomat och stjärnanissmak för min smak. Betyget från övriga familjen blev, "din är godare". Då blev jag lite smickrad.


Såhär varmt visade termometern i solen. Fråga mig inte varför den visade så olika temperatur på "inne" och "ute".... Varmt var det i alla fall, men det krävdes att man satt i solen.


Ute är det fortfarande mycket snö, säkert 20 cm. Jag pratade med brorsan som fyllde år i söndags, och som bor i Skåne. Han var ute och krattade löv, det kan jag bara drömma om än så länge. Men inne stan (Stockholm) är det nästan snöfritt.

4 kommentarer:

  1. Härligt att kunna inviga uterummet!!

    SvaraRadera
  2. Typiskt att brorsan har snö fritt..Här ligger det mycket kvar än, men man får vara glad att det är + grader på dagarna iaf..Mysig med en "ute fika"
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ni har ju så himla fint uterum!!! Här var det nästan snöfritt i helgen men idag har det vräkt ner, suck...

    Hälsa Peter att vi fortfarande inte har kläm på värmen men att det kanske beror på de olika utetemperaturerna. Vissa rum är det varmt och gott i men t.ex. i grovköket där pannan står och det borde vara varmt är det istället kallt...orkar snart inte engagera mig i det mer... Förbrukningen låg på 2400 kwh i februari, ungefär samma som november./L

    SvaraRadera
  4. Ja så är det om man bor i norrland. Snö och kyla. Men ni får väl snart ställa undar era snöskotrar och plocka fram kratta och seckatör. Igår var jag på våra fruktträd och roenbuskar med sekatören. Lönnen blev av med sina grenar. Kollade på fotboll (Hästveda/Farstorp-Höör, P16) då Alex var med. Vi vann med 8-1, mycket bra gjort. Idag ska jag klippa ner vår måbärshäck. Stormen i januari drabbede vårat växthus hårt, ett 20 tal glasskivor flög iväg och spreds över den Påarpska myllan. Riktigt tråkit. Vi får se vad som händer med det.

    SvaraRadera