tisdag 13 mars 2012

Fröer i bröllopspresent

När vi gifte oss i augusti förra året så fick vi veta att vi skulle få presenter ett halvår framåt. Vi har bl-a- fått tulpaner, semlor och biobiljetter. Idag fick vi fröer av min syster.

Det var lite blandad kompott; bl.a sojabönor, akleja i blandade färger och salladsmix. Det ska bli spännade att börja så dem sen. Tack Ewa!

I helgen som gick frösatte jag bifftomater, gurka och backtimjan. Jag gjorde också ett nytt försök med physalis, de ville inte gro första gången. Jag började undra om de ska gro i solljus, men inte enligt anvisningen på påsen i alla fall.

Nu är det bara en sorts frö jag ska införskaffa till; Indiankrasse (den höga varianten). Så det blir en sväng till Rappne i helgen och då ska jag passa på att köpa några pelagonzonaler också. För att använda dem att ta sticklingar av.
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar