torsdag 3 november 2011

Vitlöksplantering

Förutom att sätta blomsterlök i helgen så satte jag också vitlök i en pallkrage. Hoppas att det var rätt tid eftersom hösten har varit varm. Det är tydligen bra om de får rota sig lite, men de får inte börja växa, då klarar de inte vintern.


Jag bestämde mig för att lägga beslag på den pallkrage som jag har haft rödbetor i. Så jag drog upp alla som fortfarande var kvar (blev en del av söndagsmiddagen).


Peter bar upp ett par hinkar kogödsel till köksträdgården som jag vände ner med en grep och krattade ut i pallkragen.


Vi köpte en vitlökssättlök på Ella Gård i september.



Jag delade på löken och fick ut 13 klyftor som jag satte ner med 10 cm mellanrum. Jag måste komma ihåg att de ska ha en giva hönsgödsel precis när snön smälter i vår.
/Carin

1 kommentar:

  1. hela hösten har jag tänkt på att köpa vitlök och plantera ut men än har inget hänt skulle inte förvåna mej om marken hinner frysa innan det kommer hem några lökar//maggan

    SvaraRadera