onsdag 23 november 2011

Mer inspiration till gästrummet

Här flyttar grabbarna hemifrån på löpande band. Nu finns det bara en kvar men kanske kommer det en tjej eller grabb som stannar till här någon gång i framtiden. Hur som helst känner vi att vi behöver gott om gästrum när det är så att tre av barnen inte bor i Stockholm

Jag har funderat lite mer på hur jag ska inreda "mitt" gästrum som jag också ska ha som syrum och arbetsrum (dessutom ska min motionscykel stå där). Jag har kommit lite längre i tankarna. Tidigare har jag lutat åt lindblomsgrönt och det kan fortfarande vara ett alternativ.



Men just nu är jag lite inne på en ljusblågrå matt färg på väggarna, t.ex. Beckers Elegant Frida 0616.


Sedan vill jag ha ett skrivbord. Först tänkte jag mig ett vitt, men ett svart skulle kanske vara snyggare, gärna i lite äldre stil. Jag har håll utkik ett tag på blocket, men priserna på såna skrivbord är tyvärr rätt höga.
En tavelvägg med nära och kära blir nog fint, gärna i svart.


Mina Himla-kuddar har ännu ingen naturlig plats i huset men jag tror att de också passar bra här inne.


Gardiner var det också. Där måste jag fundera lite mer tror jag. Nu får vi nog vänta med att börja måla väggarna till efter jul, vi hinner helt enkelt inte innan. Den här hösten har gått otroligt fort.

/Carin

3 kommentarer:

  1. Tips är att kolla skrivbord på Bukowskimarket eller Stadsauktions hemsidor. Där kan man göra fynd!
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. blir nog snyggast med gröna väggar,säger jag bara för att jag inte gillar blåa väggar,svart är snyggt och passar till alla färger.
    Ha det så gott,maggan

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Anna! Ska absolut leta där.

    Maggan! Jo det är nog snyggare med grönt. Fick mail av min mamma idag också "om jag får säga vad jag tycker så ska du ha grönt", så det är fler som föredrar grönt. :-) Men ännu så länge har jag bara sett kulörerna på nätet. Jag måste ta mig till en färgaffär för att kolla färgprover. Sen är det ju inte så himla lätt att se hur kulären blir på såna där pyttesmå provbitar. Ha det gott.

    /Carin

    SvaraRadera