torsdag 10 november 2011

Frigjord rosenbåge

 Nu har vi gått och tittat på alla spretiga pinnar länge nog. Betongen har haft gått om tid för att brinna ihop runt stolpskorna så nu var det dags att ta bort alla välriktade stödpinnar.

 Jag hann nätt och jämt rensa bort dem så dök solen fram och lös upp bågen.

 Parkeringen framför entrén har bitvis blivit avjämnad med grus. Utkastet av den blivande gången av gatsten har blivit lite rubbad i kanten av alla bilar som har varit där och bökat. Där gången ska ansluta mot kantstenssfären har jag börjat jämna av med stenmjöl.

Här har resten av stenarna fått lämna angöringsspåret. Stenmjölet har blivit till en "brygga" i gruset. Ett par stenar som ligger och trynar i mjölet har fått ovansidan avvägd på den nivå som gången ska ligga på. Den blir aningen högre än vägen. Förhoppningsvis ska man kunna gå torrskodd även när "skyarna har öppnat sig" eller det slaskar. P

2 kommentarer:

  1. på kolonin byggde jag en lika dan båge under semestern,vilket jobb med alla stenar men det kommer att bli fint,ha det så gott//maggan

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag är ofta inne i eran fina blogg och läser! Myclet inspiration får man !!! Ni har mycket gruspartier i eran trädgård. Jag undrar hur ni brukar göra underarbetet så att ni inte får ogräs som växer i gruset.

    Tack på förhand!

    Mvh
    karin

    SvaraRadera