måndag 27 december 2010

Tänk WalkInC. Tänk tänk tänk.. det blev WalkInCykel?


"Hur.. hm.. 83.. 152 cm.. 204 hög.. 60 dju.. nä vissst ja baara 58 cm djup.. 33 cm ut.. hmm.. får vi öka avståndet mellan till 15 cm annars ser man inte vad man har längst in. 83 par inklusive väskor? Däär.. såå. Nähä, går inte att dra ut lådorna.. hmm. Klänningar.. längre. Kostymer bredvid? Alla två.. haa jag har tre!! Ja jäklar! Jag "använder" bara en.. så var det. Stövlar.. hm också tre. Bara tre.. kostymeer! Kan jag få in en.. två lådor till mig däär? 10 meter belysning. Räcker det? Njaa.. Plus plafonden om man behöver se vad man gör. Carin har iaf inget att ta på sig så det kan ju inte spela någon roll! Kostymen kan jag nog famla mig fram till"


Snart ett minne blott?


Uterummet fick sig en extra isolering i mitten av december. Ytterligare 70 mm stående cellplast ovanpå den liggande på insidan. 70 mm stående stod redan längs med hela yttersidan. Jag hade räknat fel på en bal isolering till friggis som nu låg och skräpade. Den balen räckte till en skiva längs med insidan mot marken. Temperarturen är nu uppe i 6 grader.. plus! Ute är det 7 grader kallt. Det blir en rejäl test av hur värmen.. eller kylan funkar i uterummet. Vi har nog mycket hjälp av snön. Snön går nog upp 20 cm på glaset runt om nu. Under julen fungerade det perfekt som en 35 m3 stor "Extremly jätte big walk in kylroom wiht julham and other gott stuff"!
Jo men visst, det var en 6-pack julöl där också.. Falcon! Gissa om vi skrek varje gång vi kom ut och såg ölen ;)


Värmen har börjat torka ut trallen. Den från början supertätt skruvade trallen har nu fått springor som mäter som mest 5 millimeter. När vi har kastat ut grannen och fått klart på WalkInC kan vi nog börja testa och lägga in klinkergolvet. Det ska bli spännande och se hur det kommer att funka på trallen. Något tunnt som tar upp ojämnheterna och rörelserna måste iaf dit. P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar