söndag 30 juni 2013

Billbäcks plantskola

Igår firade vi min mammas och pappas guldbröllop i Linköping. Mer om det på min andra blogg. På vägen upp mot Stockholm igen stannade vi till i Norrköping på Billbäcks plantskola. Helt klart lägre priser än hemma. 



Jag köpte lite blåklocka, en vit och en blå som ska få föröka sig. 


Gråtimjan, anisisop och trädgårdsmartorn fastnade Peter för. Jag köpte också en vit rödrudbeckia. Jag har försökt att så flera gånger men det vill inte lyckas och 40 spänn var den definitivt värd. På Rappne tror jag det är dubbla priset. 


Passade också på att äta en räkmacka på deras trevliga trädgårdscafe. 

De har också en väldigt fin och lummig visningsträdgård. 


Jag är väldigt förtjust i dessa stenbänkar!


Vissa delar är byggd som en secret garden, med olika rum och där man inte vet vad som väntar om hörnet.. 

Vi hoppas nu att det kommer att vara öppet när vi passerar Zetas. Jag vill ha en gurkört och någon viol eller pense att dekorera bakverk med och det fanns inte på Billbäcks. 
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar