söndag 5 maj 2013

Nyplanterat!

Idag har vi haft strålande solsken hela dagen. Jag började i jacka men slutade i kortärmat. Vi har planterat sommarblommor och jag har rensat i en av rabatterna.


 I år blir det röda pelargoner.




Penséerna planterade vi för några veckor sedan, och nu har de fått sällskap av pelargoner.


Vi gick en sväng till Stinsen och ICA Maxi och köpte lobelia, pärlhyacint, silvernjurvinda och stjärnöga. Lobelian satte vi bland annat runt denna silverpil.


Tycker att det blev fint.


Sedan tog vi lite tårta från kalaset igår.


Några rosa pelargoner blev det också. De satte vi i uterummet tillsammans med silvernjurvinda. De brukar växa ner på golvet under sommaren.



Pärlhyacint i kruka än så länge. Jag satte dem i halvskugga under balkongen då hoppas jag att de håller lite längre på det viset. Sedan ska jag sätta ner dem på östra sidan av huset till nästa vår. Jag tycker de är så söta.



I kväll var det premiär för årets första grillning också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar