söndag 17 april 2016

Läget i trädgården i mitten av april

Jag måste bli bättre på att dokumentera allt vi gör i trädgården så jag kommer ihåg till nästa år. Så läget just nu är att:

  • Alla rabatter har fått sin första resning och samtidigt är perennerna nedklippta.
  • Peter har lagt på ny jord (E-jord) blandat med kogödsel (5 liter per kvadrat) i nästan alla rabatter.
Platårabatten

Staketrabatten

Vita rabatten

Stäppsalviarabatten
Entré med klippt lavendel och Bonica 82

Entré Vårliljor och penséer

  • Jag har klippt Bonica 82, den hade kommit så långt redan, men de andra rosorna väntar jag med.
  • För två veckor sedan började jag klippa all lavendel.
  • Jag satte chili och paprika i början av februari, men det går nog att göra redan i januari i fortsättningen.
  • Tomaterna såddes i mitten på mars. Samtidigt tog jag sticklingar av pelargonerna.
  • Jag skolade om tomater, chili och paprika för två veckor sedan.
Tomater

  • Jag sådde basilika för två veckor sedan.
Basilika

  • Idag har jag bredsått stockrosor, rosenskära, vit rudbeckia, röd rudbeckia, sommarmalva och digitalis.
Försådder
  • Hönsgödsel på avenbokshäcken för en vecka sedan.
  • Vi börjar vattna i alla rabatter och avenbokshäcken.
  • Jag började rensa grusgångarna i köksträdgården för två veckor sedan, men det är inte klart än
  • Idag sådde jag på prov lite sallat, rädisor och gurkört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar