lördag 8 februari 2014

Årets början - januari

På nyårsdagen gick jag ut och tog lite bilder i en ambition att dokumentera trädgårdens växlingar under hela 2014. Jag kan konstatera att det sedan kom snö och idag 7 februari är den borta igen och det ser återigen ut som det gjorde på nyårsdagen.


För en gång skull blommar julrosen vid juletid, annars brukar den komma upp i april.

 
En vintergrön bambu.

 
Alunroten håller färgen även på vintern.
 


Fortfarande fräsch ljung vid entrén.

 
Staketrabatten
 
 
Staketrabatten från andra hållet.


 
Min vita rabatt som jag kommer att jobba vidare med i sommar. Den behöver planeras om lite. Jag ska flytta in lite nytt och stuva om lite och dela lite violplantor. Violplantorna borde jag så klart delat i höstas, det är ju rätta tiden för de som är vårblommande.
 

 
Platån.

 
Stäppsalvia och äppelträd. Här ska bli mer penningblad i sommar.
 


Hitom hoppas jag att ängen ska ta form i sommar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar