fredag 6 november 2009

Yankees och Nygård!




Första bilden blir ju naturligtvis på Victorias Secrets! Det kan man ju inte bara missa när man är här! Empire kom med av bara farten.





Utsikten från vårt hotell. Det är alltid kul med något extra där man bor, t ex en parkeringsplats 8 våningar upp! De små röda husen är inget som NASA har satt dit utan är hissanordningarna (krångligt ord!!) som tar upp bilarna! De stora tunnorna vet jag inte vad det är men jag tror att det är vattencisterner!

Union Square! Dit ska jag ta med Carin imorgon. På söndag ska det bli ännu varmare, 62F!?, så då ska vi till Central Park. Ska titta efter en Starbucks MED fåtöljer som vi har fått ett het tips om ska finnas på 72:a gatan! Vi får se om det klassikska ordspråket, Den som hittar han finner!, stämmer in då också!
Vid Union fanns en del tecknare. Hittar vi inget här så kollar vi i Central Park. Det lär inte gå 13 på dussinet där utan snarare ett tjog! Carin ska dit och äta kakor!
Nicklas vill att vi ska gå till en Irländsk pub "McGees". Låter som en vadslagning!? Vi kanske går dit och äter för det ligger vid Central Park fast på West sidan! Carin kan behöva det efter alla kakorna! Själv har jag hållit mig till, Strawberry cheesekake, Apple spiced cheesekake, creeme cheese danish.. bara en massa nyttiga saker!


Time square by day som omväxling! Det har kommit mycket turister hit nu till helgen! Till skillnad till vi som är här och jobbar!


Finska Peter Nygård har stor invigning idag! Det var världens balluns där inne. Han är en av Nordamerikas största på kvinnokläder! Jag tog ett kort, det blev suddigt. Vet e katten om det var jag som tog det!?




Vy under min tur under fredagen. Nu är jag snart i Soho! Det är mycket mer stressat här nere. I midtown där vi bor får man gå och dra fötterna efter sig för att inte springa omkull någon stackare! Men det är klart de äter en bagel och dricker lite kaffe till frukost så då får de räkna med att hamna under fötterna på en viking!

Mamma Mia by night! Bland det första vi såg när vi klev ut från hotellet när vi kom på tisdagen! Visst är vi bra! Vi finns visst överallt, iaf ABBA!

Carin på Lugo! Det är numera Carins stamställe på Manhattan.. i NY.. i USA! Hon har varit där 3 gånger! Hon visste inte om det själv innan jag berättade det för henne! Hon är nog lite trött. Går man från hennes svarta skyskrapa så går man vänster, vänster, vänster och helt otippat står man då på baksidan av hennes svarta skyskrapa. Eftersom Lugo ligger i Carins svarta skyskrapa så är väl Lugo hennes också!? Det är tydligen viktigt att det låter att man har kul. Det är sådant liv på restaurangerna så det är stört omöjligt att prata!

Carin lite smalare än vanligt! Nu blir Carin glad som på bilden när hon ser denna bilden! Den numera världsberömda frukost, iaf i vissa delar av Sverige!


Dagens väder! Vi har fantastiskt väder! Väderstationen växlar mellan Cold och Cold mit sun! Tror den är Tysk eftersom den verkar fungera med tyskprecision! Inte ett fel på 3 dagar!
Imorse kom sophämtarna 14 minuter försent, 04.44, men de väsnades tack och lov lika mycket!






Biltullarnas land. Detta är in till Lincolntunneln som tar oss under Hudson River och upp på Manhattan! Vi hann nog med 5 tullar mellan flygplatsen Newark och Manhattan! Ähh.. vi har inte druckit Manhattan än! Fast jag drack en Brooklyn lager igår till kinamaten. Carin tog en Tsingtao, kinaöl! Vi drack den i Shanghai också

Yankees har vunnit serien i baseball! Det har tydligen inte hänt på miljoner år så idag är skolbarnen lediga för att kunna vara med och hylla när de kommer i korteg på Broadway! Polisen har spärrat av på massor med ställen! Jag mötte massor med blå/vita fans med nyinköpta tröjor, jackor, kepsar! Bilderna blev urusla.... säger inte vem som tog dem men jag var ensam! Själv har jag gått på Brodway flera gånger nu! Man går inte vilse här. Kanske i södra delen där gatorna helt plötsligt helt obegripliga saker som Broome Street eller Church Street!? Vad är det för fel på 13 th Street och sedan 14 th? Såå enkelt!

Carin är strax klar. Det ska bli gott med middag redan vid 9 istället för vid midnatt! P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar