söndag 24 maj 2015

Äntligen en solig helg hemma!

Efter en lång väntan på våren kom äntligen en solig helg och jag har hunnit med en del rensning, planterat pelargoner m.m. och städat uterummet/växthuset. Vi har också fikat med Patrik som hälsade på från Åseda, Pelle med familj och Pya och Bosse. Jag gjorde årets första rabarberpaj.

Inspirerad av färgen på penséerna de hade på hotellet i Sorrento så blev det orange penséer på entrétrappan i år.

 
 
Färgen på dessa pelargonerna på grusgången blev detta år en intensivt rosa.
 
 
 

 
I uterummet brukar jag ha rosa pelargoner och det blev det i år också. En har jag sparat från föregående år.



Äppelträdet är inne på sitt femte år hos oss och i år blommar det som bara den så jag hoppas det blir lite fler äpplen än vi fått föregående år. Platårabatten blommar fint med lila, rosa och vita tulpaner. Alliumen kommer snart att slå ut. Måste komma ihåg att jag ska sätta fler vita tulpaner här i hst och lite fler rosa i mitten.

 
 
I den vita rabatten lyser violerna upp fint.

 
Ett förgätmigejhav i staketrabatten och fina löjtnantshjärtan, man kan också se Magnolian i bakgrunden, men den har snart blommat ut.

 
 
 
Rabarber- och jordgubbspaj med kokos och havregryn.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar